Dziś, gdy mówimy o promocji jakiejkolwiek firmy, w pierwszej kolejności wyobrażamy sobie działania online. Firmy oferujące przewóz osób nie są wyjątkiem. A więc jak reklamować firmę transportową w internecie? Dowiesz się tego z poniższego tekstu.
Reklama firmy transportowej
Reklama online to świetny sposób na promocję firmy transportowej. Aby Ci pokazać, że tak jest, zacznijmy od konkretnego przykładu — przyjrzyjmy się konkretnej firmie.
Wyobraźmy sobie firmę transportową z Sosnowca. Dla przykładu sięgnijmy po konkretny przykład. Jest firma, która świadczy przewóz osób autokarami w Sosnowcu. Ma swoją podstronę usługową pod takim adresem: https://sigmatourist.pl/wynajem-busa-i-autokaru-sosnowiec/ — celem działań reklamowych jest ściągnięcie klientów na tę podstroną. Dzięki temu będą oni mogli zapoznać się z ofertą firmy, skontaktować się z biurem obsługi klienta i być może finalnie zamówić przewóz osób.
Teraz musimy się zastanowić, w jaki sposób reklamą ściągnąć potencjalnych klientów na tę podstronę. Okazuje się, że mamy spore pole manewru. Możemy wykorzystać reklamę w następujących kanałach online:
- Google;
- Facebook;
- Linkedin (skuteczne narzędzie, jeśli będziemy chcieli dotrzeć do firm, które szukają przewozu związanego z wyjazdem służbowym);
- Youtube;
Wiedząc, w których mediach chcesz promować firmę transportową, teraz musisz zająć się targetowaniem kampanii reklamowej. Na pewno kluczowe będzie tutaj geotargetowanie. W końcu Twoja firma działa na określonym terenie. Możesz też skierować reklamę do osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową.
Strona internetowa założona samodzielnie
Oczywiście zanim będziesz mógł uruchomić kampanię reklamową, najpierw musisz założyć stronę internetową dla swojego biznesu transportowego. Na szczęście dziś zakładanie strony jest proste za sprawą specjalnych platform do prowadzenia sprzedaży online.
Sprawdź ranking: oprogramowanie do sklepu internetowego
Jeśli zechcesz promować swoją firmę transportową przy użyciu strony www, musisz pamiętać, że trzeba zadbać o jej pozycjonowanie. Niestety nie każda platforma w jednakowym stopniu stwarza warunki do pozycjonowania — często nazywanego SEO. Zwróć więc uwagę, czy oprogramowanie, które chcesz wybrać, pozwoli Ci osiągnąć wysoką pozycję w Google.
Pozycjonowanie strony firmy transportowej
Strona www tylko wtedy ma sens, gdy potencjalni klienci na nią wchodzą. Ustaliliśmy już, że musisz albo korzystać z reklamy, albo sięgnąć po SEO. Najlepiej będzie, jeśli połączysz oba te działania.
Jeżeli chodzi o SEO — innymi słowy: osiąganie wysokich pozycji w Google — musisz sprawić, by Twoja witryna szybko się wczytywała, miała dużo interesujących treści i cieszyła się odpowiednimi parametrami linkowymi. Teraz omówimy pokrótce każdy z obszarów.
- Optymalizacja techniczna: każda witryna musi wczytywać się szybko i wyświetlać prawidłowo. Tylko wtedy Google zechce wyświetlać ją wysoko w wynikach wyszukiwania.
- Interesujące treści: klienci, którzy trafiają na Twoją stronę, muszą chcieć skorzystać z Twoich usług. Tylko wtedy będzie to możliwe, gdy słowa na Twojej stronie będą dla nich przekonujące. Dodatkowo muszą zawierać one słowa kluczowe, aby Google wiedziało, kiedy należy pokazać Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania.
- Linki: kolejnym istotnym elementem pozycjonowania są linki prowadzące do Twojej witryny ze stron cieszących się dobrą reputacją w opinii Google. Im więcej linków, tym większa szansa, że strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Mając na uwadze powyższe czynniki, jeśli jeszcze nie masz swojej witryny, stwórz ją czym prędzej. Pomoże Ci ona z pewnością skutecznie promować Twoją firmę transportową.
Aktywność w mediach społecznościowych
Jeśli wciąż powyższe odpowiedzi na pytanie jak promować firmę transportową są dla Ciebie nieprzekonujące, zostają Ci social media. Media społecznościowe to narzędzie, które pozwala wypromować każdy biznes. Zastanów się, z których kanałów społecznościowych korzystają Twoi potencjalni klienci i załóż tam profile Twojej firmy,
Jest spora szansa, że będzie to Facebook, może Linkedin a może Instagram. Dzieląc się tam informacjami na temat Twojej działalności i publikując interesujące posty, uda Ci się zbudować sporą społeczność.
Jak promować firmę transportową? (podsumowanie)
Widzisz, że masz spore pole do popisu, jeżeli chodzi o reklamę i promocję Twojej firmy w sieci. Idealnie będzie, jeśli sięgniesz po każdy z wyżej omówionych narzędzi. Gdybyś nie miał czasu realizować wszystkich działań samodzielnie, możesz zwrócić się do profesjonalnej agencji marketingowej.